فرمولاسیون یک سیستم نوین دارورسانی کنترل ریلیز کولونی

thesis
  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران
  • author کبری اینانلو
  • adviser فاطمه اطیابی
  • Number of pages: First 15 pages
  • publication year 1381
abstract

داروهای پروتئین دسته بزرگی از داروها هستند که بدلیل حساس بودن ساختمانشان نسبت به محیط دستگاه گوارش (اسید معده، آنزیم های موجود در روده باریک) تاکنون تجویز خوراکی آنها غیر ممکن بوده است. اکثر داروهای پروتئین بصورت تزریقی و تعداد کمی از آنها بصورت اسپری بینی و مخاط چسب ها قابل استفاده هستند . این دسته داروها عموما نیمه عمر کوتاهی داشته و برای رسیدن به اثر درمانی در بدن باید بصورت مداوم تزریق شوند، به همین دلیل یافتن راهی که بتوان این داروها را بصورت خوراکی استفاده کرد گام مهمی برای بیماران خواهد بود، که البته این پایان نامه بدان می پردازد.

First 15 pages

Signup for downloading 15 first pages

Already have an account?login

similar resources

تهیه سیستم دارورسانی کولونی مزالامین

داروی مزالامین یک داروی ضدالتهاب موضعی است که با مهار سنتز پروستاگلندینها در درمان بیماریهای التهابی کولون استفاده می شود.در مصرف خوراکی ،این دارو به مقدار زیادی در قسمت بالای دستگاه گوارش جذب می شود و از طرفی دیگر دوز بالای این دارو درمان بیماریهای التهابی کولون که موجب نیاز به تکرار مصرف این دارو می شود سبب بروز مشکلاتی در دارودرمانی می گردد.

15 صفحه اول

نانوسوسپانسیون ها: رویکردی نوین در دارورسانی

خلاصهسابقه و هدف: تعداد زیادی از داروهای توسعه یافته جدید به طور ناچیزی در هر دو واسطه آلی و مائی قابل حل هستند که با روش های مرسوم فرمولاسیون، چنین ترکیباتی فراهمی زیستی پائینی از خود نشان خواهند داد. یک رویکرد نوید بخش برای حل این مشکل تولید نانو ذرات دارو (برای مثال نانوسوسپانسیون) است. افزایش حلالیت و فراهمی زیستی داروهای کم محلول یا نامحلول با کمک فن آوری نانوسوسپاسیون مورد بررسی قرار گرفت...

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


document type: thesis

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023